Reklama w Internecie
Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Dlatego reklamodawcy chcą dotrzec do swoich odbiorców różnymi kanałami. Kiedyś ogłaszali się w gazetach, bo kiedyś przecież rano szło się do kiosku, gdzie kupowało się papierowe wydanie lokalnego dziennika, a tam obok stron z informacjami były specjalne strony, na których widniały tylko ogłoszenia. Kupię, sprzedam, zamienię, zatrudnię.
Dziś, kiedy mało kto sięga po papierowe gazety, reklamodawcy przenieśli się do Internetu, bo to tam teraz mogą spotkać grono swoich odbiorców. I tak tablice portali społecznościowych stały się słupami ogłoszeniowymi. Reklamy są kierowane do nas w ten sposób, że na pierwszy rzut oka często nie jesteśmy świadomi, że jest to właśnie reklama butów, ciuchów czy innych rzeczy. Często firmy zatrudniają specjalistów, którzy zajmują się właśnie reklamą w szerokopojętych social mediach.
Prowadzą fanapage firmy, na których publikują posty o charakterze przeważnie reklamowym, prowadzą rozmowy ze swoimi klientami, czym ocieplają wizerunek firmy.